Komórki organizacyjne

Wydział Operacyjno-Szkoleniowy

Kierujący wydziałem operacyjno-szkoleniowym:

mł. bryg. mgr inż. Paweł Ostrowski

Naczelnik Wydziału Operacyjnego

Kontakt: Od poniedziałku do piątku w godz. 730-1530

tel.: 81 745-55-93

 

Zadania:

  1. Kieruje pracą wydziału operacyjno-szkoleniowego w tut. komendzie.
  2. Organizuje na poziomie powiatu krajowy system ratowniczo- gaśniczy.
  3. Analizuje i ocenia przebieg akcji ratowniczo – gaśniczych.
  4. Organizuje oraz nadzoruje funkcjonowanie Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego, a także aktualność dokumentacji operacyjnej.
  5. Prowadzi nadzór nad kontrolami przygotowania do działań jednostek wchodzących
    w skład Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego.
  6. Organizuje odwody operacyjne, nadzoruje ich szkolenie i działania.
  7. Organizuje ćwiczenia zgrywających służb ratowniczych powiatu oraz odwodów operacyjnych jednostek KSRG.
  8. Uczestniczy w akcjach ratowniczo-gaśniczych na terenie powiatu.
  9. Analizuje, wdraża i ewidencjonuje systemy łączności dla potrzeb KP PSP i jednostek KSRG.

SK KP PSP Świdnik

Strona w budowie !!!

Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych

Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno – rozpoznawczych :

st. kpt. mgr inż. Paweł Dańko

starszy specjalista

Kontakt: Od poniedziałku do piątku w godz. 730-1530

tel.: 81 745-55-98

 

Zadania:

  1. Prowadzenie czynności kontrolno- rozpoznawczych w zakresie ochrony przeciwpożarowej w oparciu i na zasadach obowiązującego rozporządzenia MSWiA
    i innych przepisów w przedmiotowych sprawach w:
  • zakładach pracy i na terenach obszarów leśnych ujętych rocznym harmonogramem kontroli,
  • innych zakładach w uzasadnionych prawnie okolicznościach;
  • komisyjnych odbiorach budynków, obiektów budowlanych oraz instalacji technicznych;
  • szczególności, dla których istniał prawny obowiązek uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej;
  • trakcie opiniowania technicznego dotyczącego zabezpieczenia przeciwpożarowego instalacji użytkowych, technologicznych, terenów, budynków i budowli;
  1. Prowadzenie stosownych postępowań represyjnych i pokontrolnych w odniesieniu
    do właścicieli, zarządców lub użytkowników budynków, obiektów lub terenów,
    w których stwierdzono występowanie zagrożeń pożarowych lub innych miejscowych;
  2. Analizowanie, ocenianie i prognozowanie zagrożenia pożarowego i innego miejscowego na terenie powiatu;
  3. Prowadzenie działalności profilaktyczno – propagandowej w zakresie zapobiegania zagrożeniom pożarowym i innym miejscowym oraz rozpowszechnianie przepisów ochrony przeciwpożarowej budynków, obiektów i terenów;
  4. Dokonywanie wstępnego ustalenia przyczyn oraz okoliczności powstania
    i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia.

Sekcja Organizacyjn-Kadrowa

Kierujący sekcją organizacyjno-kadrową :

mł. bryg. mgr Krzysztof Pawelec

kierownik sekcji

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530

tel.: 81 745-55-94

mgr Elżbieta Dadej

starszy specjalista

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 730 – 1530

tel.: 81 745-55-90

 

Zadania:

  1. Realizowanie zagadnień kadrowych wynikających z pragmatyki służbowej funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej oraz członków korpusu służby cywilnej;
  2. Profilaktyka zdrowotna;
  3. Przygotowywanie zbiorczych analiz i informacji z zakresu działania Państwowej Straży Pożarnej na obszarze powiatu świdnickiego.
  4. Organizacja wewnętrzna Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
    w Świdniku;
  5. Koordynowanie spraw dotyczących załatwiania skarg i wniosków;
  6. Prowadzenie kancelarii ogólnej oraz archiwum zakładowego; 
  7. Przygotowywanie zbiorczych analiz i informacji z zakresu działania Państwowej Straży Pożarnej na obszarze powiatu świdnickiego;
  8. Realizowanie zagadnień z zakresu dyscypliny służby i pracy.

Sekcja kwatermistrzowsko-techniczna

Kierujący sekcją kwatermistrzowsko -techniczną :

asp. mgr Jacek Pawelec

starszy inspektor

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 30 – 15 30

tel.: 81 745-55-95

mgr Ilona Mańka

starszy specjalista ds. kwatermistrzowskich

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 30 – 15 30

tel.: 81 745-55-95

Janusz Kucharuk

starszy technik ds. technicznych

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 30 – 15 30

tel.: 81 745-55-96

Zadania:

  1. Planowanie i realizacja inwestycji oraz remontów obiektów komendy.
  2. Zapewnienie utrzymania we właściwym stanie technicznym użytkowanych obiektów
    i pomieszczeń.
  3. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej.
  4. Zapewnienie zakupów, dostaw, usług i robót budowlanych na rzecz komendy powiatowej na zasadach określonych w przepisach ustawy o zamówieniach publicznych oraz prowadzenie postępowania w tym zakresie.
  5. Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez jednostki ksrg na terenie powiatu oraz przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych.
  6. Przygotowanie i prowadzenie procedury związanej z darowiznami rzeczowymi
    na rzecz tutejszej komendy z zachowaniem obowiązujących przepisów prawnych
    i innych przyjętych w tym przedmiocie ustaleń oraz współpracuje w tym zakresie
    z wydziałem finansów.
  7. Współdziałanie w planowaniu zabezpieczenia jednostek organizacyjnych PSP przewidzianych do mobilizacji, w tym materiałowo-techniczne zaspokojenie potrzeb na użytek bieżących zapasów nienaruszalnych oraz współdziałanie w opracowywaniu planu zabezpieczeń.
  8. Realizacja umów dot. eksploatacji obiektów komendy, prac remontowo-budowlanych, w zakresie wzajemnych świadczeń oraz nadzór i udział w ich prawidłowym rozliczaniu.
  9. Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego w zakresie merytorycznego działania.
  10. Wyznaczanie zadań i nadzór nad pracą operatorów sprzętu specjalistycznego
    oraz ratowników, kierowców w zakresie napraw i konserwacji sprzętu silnikowego.
  11. Wypracowywanie rozwiązań zabezpieczających urządzenia ratownicze i sprzęt silnikowy przed kradzieżą lub zniszczeniem oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem.
  12. Nadzór nad utrzymaniem w pełnej sprawności sprzętu ratowniczego, pożarniczego, warsztatowego i łączności radiowej, zlecanie konserwacji i napraw sprzętu.
  13. Wykonywanie lub nadzorowanie czynności (badań i konserwacji) wymaganych przepisami od użytkowników sprzętu silnikowego, ratowniczego i pożarniczego,
    oraz prowadzenie wymaganej w tym zakresie dokumentacji.
  14. Prowadzenie ewidencji środków transportu, sprzętu silnikowego.
  15. Prowadzenie ewidencji kart pracy pojazdów oraz kart pracy sprzętu silnikowego jednostki.
  16. Dokonywanie rozliczeń zużycia paliwa przez pojazdy i inny sprzęt silnikowy jednostki oraz analizowanie pracy pojazdów i sprzętu pod kątem celowości i zgodności
    z normami zużycia paliwa.
  17. Sporządzanie i przedstawianie do zatwierdzenia przełożonym protokołów dotyczących stanu technicznego pojazdów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i pożarniczego
    oraz wniosków dotyczących wycofania z użytkowania bądź likwidacji tego sprzętu.
  18. Organizowanie i nadzorowanie bieżących napraw dokonywanych w Zapleczu Techniczno-Warsztatowym.
  19. Wykonywanie czynności proceduralnych związanych z udzielaniem zezwoleń
    na prowadzenie pojazdów służbowych osobom niezatrudnionym na stanowiskach kierowców.
  20. Planowanie i realizacja obsługi technicznej sprzętu transportowego i silnikowego.
  21. Dokonywanie zakupów części zamiennych niezbędnych do właściwej eksploatacji pojazdów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i pożarniczego.
  22. Prowadzenie podręcznego magazynku paliw i smarów oraz dokonywanie comiesięcznego tankowania sprzętu.

Samodzielne stanowisko pracy ds. finasowych

Samodzielne stanowisko pracy ds. finasowych:

st. ogn. lic. Sławomira Skrętkowicz

główny księgowy

KontaktOd poniedziałku do piątku w godz. 30 – 15 30

tel.: 81 745-55-97

 

Zadania:

  1. Planowanie, realizacja i rozliczanie wydatków budżetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku.
  2. Realizacji wydatków w ramach środków otrzymanych na zadania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
  3. Realizacja zadań z zakresu ubezpieczeń strażaków i pracowników cywilnych.

Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza

Kierownictwo Jednostki ratowniczo-gaśniczej

mł. bryg. mgr inż. Piotr Łowicki

Dowódca JRG

Kontakt: Od poniedziałku do piątku w godz. 7 30 -15 30

tel.: 81 745-55-83

st. kpt. mgr Waldemar Łoś

Zastępca Dowódcy JRG

Kontakt: Od poniedziałku do piątku w godz. 730-1530
tel.: 81 745-55-84

Do zadań jednostki ratowniczo-gaśniczej należy w szczególności:

  1. Organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych oraz podczas likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne podmioty ratownicze.
  2. Ciągłe utrzymanie gotowości podległej jednostki do prowadzenia działań ratowniczych.
  3. Współdziałanie z innymi podmiotami ratowniczymi i służbami powiatu w zakresie organizacji i prowadzenia działań ratowniczych.
  4. Prowadzenie rozpoznania w zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na obszarze powiatu.
  5. Organizowanie ćwiczeń i manewrów.
  6. Prowadzenie szkolenia i doskonalenia zawodowego w JRG.
  7. Prowadzenie szkolenia członków OSP.
  8. Prowadzenie w ramach merytorycznego działania inspekcji JRG i OSP,
    w tym w szczególności włączonych do KSRG.
  9. Utrzymywanie użytkowanych terenów, obiektów, sprzętu i wyposażenia we właściwym stanie technicznym, w tym prowadzenie wymaganych okresowych badań,
    przeglądów, itp.
  10. Właściwe gospodarowanie powierzonym majątkiem.
  11. Prowadzenie biblioteki komendy powiatowej.
  12. Prowadzenie działalności w zakresie popularyzacji ochrony przeciwpożarowej.
  13. Organizacja, funkcjonowanie i szczegółowy zakres zadań JRG określają odrębne zasady ustalone przez komendanta powiatowego.

PJRG Piaski

Strona w budowie !!!