Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku(Aleja Lotników Polskich 2, 21-045 Świdnik, tel. 81 745-55-90 (Sekretariat), 81 745-55-82 (fax Sekretariat), e-mail: sekretariat@straz.swidnik.pl)
2. Inspektor Ochrony Danych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku został wyznaczony w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie Pan Sławomir Zagojski (20-012 Lublin, ul. Szczerbowskiego 6C, tel. 81 53 51 237, e-mail: iod@kwpsp.lublin.pl).
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie na podstawie art. 6 ust 1 lit c, d i e RODO – w związku z obsługą zgłoszenia alarmowego o zdarzeniu oraz prowadzenia działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem.
4. Administrator przetwarza dane osobowe osoby zgłaszającej, osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej.
5. Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw.
6. Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
1. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia po upływie okresu przechowywania zgodnym z właściwymi przepisami archiwalnymi lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
2. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Klauzula informacyjnej zgodnej z RODO dla współpracowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą
W związku z nawiązywaną współpracą, szanując Pani/Pana prywatność oraz dbając o zgodność przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z prawem informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku al. Lotników Polskich 2, 21-045 Świdnik tel. 81 745 55 90 fax. 81 745 55 82.
- Inspektor Ochrony Danych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku został wyznaczony w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie Pan Sławomir Zagojski (20-012 Lublin, ul. Szczerbowskiego 6C, tel. 81 53 51 237, e-mail: iod@kwpsp.lublin.pl).
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną lub do podjęcia działań w celu jej zawarcia).
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prawidłowej realizacji umowy (zawarcia umowy), dla celów podatkowych, a także mogą być przetwarzane dla dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z przepisów prawa
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania, usunięcia, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia, a także ograniczenia przetwarzania.
- Jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie jest niezgodne z prawem możliwe jest wniesienie skargo do organu nadzorczego to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i wykonania umowy.
- Pozyskane dane nie będą przekazywane poza obszar objęty przepisami
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że w obiektach oraz pojazdach Komendy Powiatowej PSP w Świdniku, a także w ich bezpośrednim otoczeniu prowadzona jest obserwacja i rejestracja obrazu w postaci monitoringu wizyjnego.
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku (21–045 Świdnik,
Lotników Polskich 2, tel. (81) 745 55 90, fax. (81) 745 55 82,
e – mail: sekretariat@straz.swidnik.pl). - Inspektor Ochrony Danych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku został wyznaczony w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie Pan Sławomir Zagojski (20-012 Lublin, ul. Szczerbowskiego 6C, tel. 81 53 51 237, e-mail: iod@kwpsp.lublin.pl).
- Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku mogę być przetwarzane w celu
i zakresie koniecznym do zapewnienia bezpieczeństwa strażaków i pracowników PSP, zachowania w tajemnicy informacji, ochrony mienia państwowego będącego w dyspozycji PSP, zabezpieczeniu tego mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ustaleniu ewentualnej odpowiedzialności majątkowej z tego tytułu. Dane mogą służyć także wsparciu procesu doskonalenia zawodowego, przygotowania analizy działań ratowniczych i ich dokumentowania. - Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą te podmioty, którym administrator ma obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa oraz nadrzędne jednostki Państwowej Straży Pożarnej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane na rejestratorach zapisywane są w sposób ciągły. Ich okres przechowywania nie przekracza 30 dni, chyba że prawo nakazuje dłuższe przechowywanie danych. Nowe dane nadpisywane są na danych już istniejących i w zależności od częstotliwości korzystania z rejestratora, dostępne mogą być w czasie nie krótszym niż 7 dni od momentu zapisu.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych .
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. - Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
PROCEDURA REALIZACJI PRAW OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ W KP PSP W Świdniku
RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/. Rozporządzenie to ma na celu rozszerzenie podstawowych praw i wolności osób fizycznych, a w szczególności prawa do ochrony danych osobowych.
Poniżej znajdą Państwo informacje o przysługujących Państwu prawach oraz sposobach ich realizacji. Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego dokumentu, który ma na celu wsparcie Państwa w realizacji przysługujących uprawnień.
Prawo dostępu do danych osobowych
W każdej chwili mogą Państwo wystąpić do nas o udzielenie informacji czy Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku przetwarza Państwa dane osobowe. Realizując prawo dostępu w odpowiedzi uzyskają Państwo informacje dotyczące:
- celów przetwarzania danych osobowych,
- kategorii przetwarzanych danych,
- odbiorców danych, którym dane zostały lub zostaną ujawnione,
- planowanego okresu przechowywania danych osobowych,
- prawa do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- źródła pochodzenia danych jeżeli nie zostały one zebrane bezpośrednio od Państwa,
- zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym profilowania.
Poza informacjami, o których mowa wyżej mogą Państwo otrzymać kopię danych osobowych. Pierwsza kopia danych osobowych jest bezpłatna, za każdą kolejną możemy pobrać opłatę.
Prawo dostępu do danych może zostać ograniczone w określonych sytuacjach np. możemy odmówić wydania kopii danych jeżeli nie można jej dostarczyć bez ujawniania poufnych danych lub wpłynie to niekorzystnie na prawa i wolności innych osób.
Prawo do sprostowania danych osobowych
Mają Państwo prawo do żądania sprostowania nieprawidłowych danych osobowych lub ich uzupełnienia. Wnioskując o ich sprostowanie lub uzupełnienie powinni Państwo jednocześnie wykazać, że są one nieprawidłowe lub niepełne. W tym celu należy przedstawić dokument, z którego wynika niezgodność przetwarzanych danych ze stanem faktycznym.
Prawo do sprostowania danych nie będzie miało zastosowania w odniesieniu do danych, których tryb sprostowania określają odrębne przepisy.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Przysługuje Państwu prawo do bycia zapomnianym, które jest realizowane poprzez niezwłoczne usunięcie danych, ale wyłącznie wtedy, kiedy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- cofnęliście Państwo zgodę na ich przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej do ich przetwarzania,
- złożyliście Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych i nie istnieją nadrzędne, prawnie uzasadnione podstawy ich przetwarzania,
- dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator,
- dane zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
Państwa prawo do bycia zapomnianym może przez zostać ograniczone ale wyłącznie wtedy, kiedy przetwarzanie danych jest niezbędne i nałożone przepisami prawa np. poprzez obowiązek archiwizacji. W takim przypadku otrzymacie Państwo wyczerpującą informację dlaczego nie uwzględniliśmy Państwa żądania i z jakiego powodu dane nie zostaną usunięte.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Z prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych mogą Państwo skorzystać
w ściśle określonych sytuacjach tj.:
- kiedy kwestionują Państwo prawidłowość danych, (ograniczenie następuje na okres ich sprawdzenia przez administratora),
- wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, (ograniczenie następuje do czasu sprawdzenia, czy podstawy administratora do przetwarzania są nadrzędne nad podstawami sprzeciwu),
- sprzeciwiają się Państwo usunięciu danych osobowych (w przypadku przetwarzania danych niezgodnie z prawem) żądając w zamian ograniczenia ich przetwarzania,
- potrzebują Państwo danych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych (a dane utraciły cel przetwarzania).
Administrator w razie ograniczenia przetwarzania na wniosek osoby będzie uprawniony wyłącznie do przechowywania danych osobowych. Jakiekolwiek przetwarzanie wykraczające poza ich przechowywanie będzie wymagało uzyskania od Państwa odrębnej zgody.
Możemy uchylić ograniczenie przetwarzania jeżeli będzie ono niezbędne z uwagi na ochronę roszczeń lub praw innej osoby fizycznej lub z uwagi na ważne przesłanki interesu publicznego. Wówczas poinformujemy Państwa o uchyleniu ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Prawo do bycia poinformowanym o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych osobowych
Przysługuje Państwu prawo do bycia powiadomionym o:
- sprostowaniu nieprawidłowych danych osobowych,
- uzupełnieniu niekompletnych danych osobowych,
- usunięciu danych osobowych,
- ograniczeniu przetwarzania danych osobowych. Wówczas mamy obowiązek poinformować o wskazanej czynności każdego odbiorcę, któremu ujawniliśmy dane osobowe, chyba, że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku.
Jeżeli poproszą nas Państwo o informację komu Wasze dane osobowe zostały przekazane, informacja taka zostanie Państwu udzielona.
Prawo do sprzeciwu
W dowolnym momencie możecie Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Waszych danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją. Wówczas nie będziemy mogli przetwarzać danych, chyba, że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli wniesiecie Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Waszych danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, to zaprzestaniemy ich przetwarzania do celu.
Sposoby realizacji praw osób, których dane dotyczą
- Aby skorzystać z przysługujących praw, muszą się Państwo do nas zwrócić z wnioskiem o realizację praw osoby, której dane dotyczą. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia ochrony przed ujawnieniem Państwa danych osobowych osobom nieupoważnionym.
- Państwa żądanie należy przesłać na piśmie na adres administratora: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku, Lotników Polskich 2, 21-045 Świdnik, tel.:81 745-55-90, faks: 81 745-55-82, e-mail: kp_swidnik@straz.swidnik.pl
- Jednocześnie informujemy, iż wnioski mogą być również składane ustnie w siedzibie administratora, ale wówczas będą potwierdzane sporządzeniem notatki służbowej przez przyjmującego wniosek pracownika administratora. Pracownik przyjmujący żądanie może w celu potwierdzenia tożsamości osoby poprosić Państwa o okazanie dokumentu ze zdjęciem oraz podpisanie notatki.
- Zastrzegamy, iż nie udzielimy Państwu żadnych odpowiedzi w drodze rozmowy telefonicznej.
- Odpowiedź zgodna z zakresem żądania, zostanie Państwu udzielona bez zbędnej zwłoki, ale nie później jak w terminie jednego miesiąca od dnia zgłoszenia.
W uzasadnionych przypadkach tj. z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub ich liczbę możemy wydłużyć odpowiedź o kolejne dwa miesiące, wówczas zachowując termin miesięczny do udzielenia odpowiedzi poinformujemy Państwa o przyczynie opóźnienia. - W przypadku odmowy realizacji wniosku poinformujemy Państwa o odmowie realizacji żądania poprzez wskazanie powodów niepodjęcia działań oraz możliwość złożenia skargi do organu nadzorczego.